معایب و مزایای استفاده از لباس های بیمارستانی

لباس های بیمارستانی یکی از اجزای مهم بهداشتی است. لباس بیمار باید به نحوی باشد، که بیمار را از ورود هر گونه آلودگی به زخم های احتمالی محافظت کند .انتخاب منسوجات چند بار مصرف یا یکبار مصرف توسط عوامل زیادی مانند هزینه تمام شده، ویژگی های حفاظتی، راحتی مصرف کننده، مقررات ملی – جهانی و احتمالاً تصورات اجتماعی و روانی تعیین می شود.

بیایید با هم مزایا و معایب لباس یکبار مصرف بیمارستانی را بررسی کنیم تا بتوانید تصمیم درستی برای کسب و کار مراقبت های بهداشتی خود بگیرید. شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به خرید و اطلاع از قیمت کاور کفش نایلونی، لباس و کلاه یکبار مصرف به فروشگاه اینترنتی مایسامدیکال مراجعه کنید.

استفاده از البسه بیمارستانی چه مزایایی دارد؟

معمولا تمام مراحل تولید و بسته بندی لباس های یک بار مصرف بیمارستانی بصورت ماشینی و در محیطی بدون آلودگی انجام می شود. این لباسها بصورت تکی بسته بندی می شوند. و تا قبل از باز شدن xa0گان کلاه شلوار یکبار مصرف توسط استفاده کننده تمیز و بهداشتی باقی می مانند. پرسنل بیمارستان البسه بیمارستانی را پس از استفاده جمع آوری می کنند. سپس آنها را به روشهای استاندارد نابود می کنند.

 

با این کار خطر انتقال ویروس و عفونت از طریق لباس بیماران کاملا از بین می رود. مزیت دیگر صرفه جویی در هزینه های بیمارستانی است. لباس های پارچه ای نیاز به شستشو و نگهداری دارند. به این خاطر هزینه زیادی برای تهیه خرید اینترنتی سرنگ حبابدار مواد شوینده، ماشین لباسشوی، اتوکشی، تعمیر، نگهداری و حقوق کارگران به بیمارستان ها تحمیل می کرد. لباس های یکبار مصرف باعث حذف این فرآیند شده است و تنها به یک اتاق برای نگهداری لباس ها و شخصی جهت تحویل آن ها نیاز دارد.

معایب استفاده از لباس یکبار مصرف بیمارستانی چیست؟

لباس های یکبار مصرف بیمارستای در کنار مزایایی که دارد. دارای معایبی هم هست. در ادامه دو مورد اصلی را بررسی می کنیم:

  • عدم صرفه جویی هزینه ها در طول زمان: هر چند لباس های یکبار مصرف بیمارستانی نسبت به لباس های پارچه ای ارزان تر هستند، اما قیمت کاور دست پلاستیکی در بلند مدت هزینه تولید این نوع لباس ها بسیار بیشتر از لباس های پارچه ای می شود.
  • ضررهای محیط زیستی: هر چند نابود کردن لباس های یکبار مصرف از لحاظ بهداشتی خوب است، اما باعث مشکلات زیست محیطی هم می شود. مواد اولیه نیازی برای تولید لباس های یکبار مصرف مورد نیاز است.
  • همچنین نابود کردن حجم زیادی از لباس آسیب جدی به محیط زیست می رساند. البته در مورد مسائل زیست محیطی بعضی کارشناسان اعتقاد دارند، چون لباس های پارچه ای نیاز به شستشو دارند، آب زیادی مصرف می کنند. و استفاده از مواد شوینده شیمیایی می تواند نگرانی های زیست محیطی بیشتری را ایجاد کند.
  • راحت نبودن لباس ها: لباس های یکبار مصرف بیمارستانی معمولاً در یک سایز و یا سایزهای محدود تولید می شود. و حس خوش تیپی به بیمار محترم نمی دهد. لباس ها می توانند سرد، ناراحت کننده و برای کسانی که پوستی حساس دارند، دچار خارش شوند. ممکن است؛ بیماران راحتی کمتری با آن ها داشته باشند و قیمت لباس مریض بیمارستان احساس آسیب پذیری کنند. البته تحقیقات برای تولید منسوجات نوآورانه ادامه دارد. تولید لباس های راحتر و خوش فرم تر می تواند این مشکل را برطرف کند.