پارچه اسپان باند برای چه مواردی استفاده می شود؟

پارچه اسپان باند غیر بافته شده به عنوان اسپان لاید شناخته می شود. در یک فرآیند پیوسته تولید می شود که در آن الیاف مورد استفاده در ابتدا چرخانده می شوند و بعداً با کمک یک دفلکتور در ورق پخش می شوند. تولید منسوجات نبافته پلیمری سریعتر است زیرا این تکنیک منجر به سرعت بیشتر تسمه و تولید محصولات کمu200cهزینه میu200cشود.

مواد نبافته با کمک تکنیک های ذوب تولید می شوند و استحکام ذاتی کمتری نسبت به اسپان باند دارند. به همین دلیل است که پارچهu200cهای مذاب با پارچهu200cهای باند تابیده شده مخلوط میu200cشوند تا از طریق تکنیک تابیده-ذوب-ریسیده شده که به پارچهu200cهای پیامکی نیز معروف است، محصولات نبافته قویu200cتر و محکمu200cتر بسازند. این پارچه ها با پلی پروپیلن ضد آب ساخته شده اند و می توان از آنها برای استفاده و اهداف پرتابی استفاده کرد.

 

 

تفاوت بین پارچه های بافته شده و نبافته؟

به جای استفاده از نخ برای تولید مواد بافته شده، چندین عامل دیگر پارچه های نبافته را از پارچه های بافته شده متمایز می کند.xa0این چند تفاوت اصلی بین آنها به شرح زیر است:

حیاطu200cها انواع مختلفی دارند، مانند حیاطu200cهای بافتu200cدار، جدید و ساده که برای ایجاد هرگونه تغییر در پارچهu200cهای بافتهu200cشده ضروری هستند.xa0در مقابل، تمایزات در مواد با استفاده از روشu200cهای مختلف پیوند و الیاف در مورد پارچهu200cهای نبافته انجام میu200cشود.
تا زمانی که پارچه از نظر نوع ضخیم باشد، پارچه های بافته شده نمی توانند ضربه ها را جذب کنند، اما پارچه های نبافته در برابر ضربه مقاوم هستند.
علاوه بر این، پارچه ها از نخ هایی ساخته می شوند که نیاز به تکمیل دارند.xa0اما، این وضعیت در مورد منسوجات نبافته نیست.xa0آنها نیازی به بافت، تکمیل یا دوخت ندارند.
چیزی که پارچه نبافته را از پارچه بافته منحصر به فرد می کند این است که مقاومت پارگی بالایی دارد، در حالی که پارچه بافته شده می تواند یا نمی تواند به راحتی پاره شود.xa0بستگی به پارچه دارهxa0با این حال، مواد بافته شده استحکام پارگی کمتری نسبت به پارچه های نبافته دارند.
پارچه های نبافته مقاوم در برابر آب و مقاوم در برابر صدا هستند، در حالی که پارچه های بافته شده این گونه نیستند.xa0بنابراین، یک امتیاز به مزایای مواد منسوجات می افزاید و آنها را مورد علاقه بسیاری قرار می دهد.

اهمیت پارچه های نبافته اسپان باند

پارچهu200cهای اسپان باند بدون بافت نیازی به دوخت یا حیاط برای ساخت ندارند.xa0فرآیند تولید آسان تر از پارچه های بافته شده است.xa0این امر منجر به مقرون به صرفه بودن و دوام محصول می شود.xa0این باعث می شود آنها بهترین گزینه مناسب برای مردم، سازمان های تولید کننده مبلمان، شرکت های مد، مراقبت های بهداشتی و تولید کنندگان بهداشتی باشند.

چند دلیل وجود دارد که اهمیتxa0پارچه اسپان باند غیر بافته شدهxa0در طول سال ها زیاد شده است.xa0آنها به شرح زیر است:

به دلیل استحکام پارگی بالایی که دارند، نسبت به هر ماده دیگری انعطاف پذیرتر می شوند.xa0از آنجایی که قدرت بالایی دارند، مناسب ترین گزینه برای استفاده به عنوان کیف حمل محسوب می شوند.
این پارچه ها زیست تخریب پذیر(پایدار) هستند و آنها را دوستدار محیط زیست می کند و می توان آنها را برای استفاده های متعدد بازیافت کرد.
پارچه لایه لایه است که باعث ماندگاری بیشتر آنها می شود.
علاوه بر این، پارچه نبافته پلی پروپیلن برای مایعات بسیار افتضاح است و استحکام و انعطاف پذیری بالایی دارد.
روش تولید سریع آنها را مقرون به صرفه و آماده مصرف در صورت وجود اهداف مختلف برای مردم می کند.
در مقایسه با هر ماده غیر بافته دیگری، پارچه های اسپان باند دارای خواص فیزیکی بسیار خوبی هستند که آنها را به انتخاب مناسبی تبدیل می کند.

این مزایا نشان می دهد که چرا صنعت پارچه افزایش شدیدی را در بازارxa0پارچه اسپان باند غیربافته شده پیش بینی می کند .xa0با این حال، بسیاری از تولید کنندگان و صنایع به استفاده از محصولات نبافته و مزایای مرتبط با استفاده از آنها روی آورده اند.

کاربردهای منسوجات اسپان باند نبافته شده

پارچه اسپان باند نبافته شده راxa0می توان برای چندین منظور استفاده کرد:

استفاده و پرتاب دستکش، پوشک کودک، ماسک یکبار مصرف، بسته بندی خانه، نوار بهداشتی و غیره.

چندین صنعت از این محصول برای مقاصد تخلیه مانند ماسک، بانداژ، نوار بهداشتی، حوله، دستمال مرطوب، لباس یکبار مصرف، پوشک بچه، کیسه حمل، پارچه های گرد و غبار و غیره استفاده می کنند.
به کمک خاصیت آبگیری پارچه ها برای بستن سیمان و بتن کاربرد فراوانی دارد.
از آنجایی که منسوجات نبافته ماندگاری طولانی دارند، در تولید محصولات مبلمان منزل مانند پرده، روکش، روکش تشک، رومیزی، روکش صندلی، فرش و کالاهای خانگی نیز کاربرد مهمی دارند.
از این پارچه برای تهیه کیسه های چای، کیسه های ژل، محصولات فیلتر و سایر محصولات مشابه نیز استفاده می شود.
پارچه نبافته همچنین برای اهداف کشاورزی مانند پوشش محصولات، پارچه های کنترل علف های هرز، پارچه محافظ محصول برای محصولات زراعی، پوشش ریشه و غیره استفاده می شود.

بنابراین از بین تمام کاربردهای مواد منسوجات اسپان باند، چیزی که آنها را متمایز می کند، ویژگی های محیطی آنهاست.

در دوران امروزی که جهان با چنین سرعت بالایی با تغییرات اقلیمی مواجه است، صنایع باید محیط اطراف خود را بررسی کنند و خود را با روش های پایدارتر تولید محصولات خود سازگار کنند.