چرا جراحان لباس آبی یا سبز می پوشند؟

رنگ لباس از نظر پزشکی به چه منظور است و چه جزئیات مهمی در رنگ های لباس جراحی ارائه شده است.

اکثر مردم فکر می کنند که رنگ لباس پزشکی توسط پزشک مطابق میل ذهنی انتخاب می شود.

با این حال، ممکن است تعجب کرده باشید که چرا جراحان فقط یونیفورم سبز می پوشند، از جمله مستقیماً در حین جراحی.

تغییرات پزشکی قابل توجه

همانطور که در مقاله قبلی دیدید، در پایان قرن نوزدهم، دوره جدیدی در پزشکی آغاز شد و رنگ سفید به نماد پاکی تبدیل شد. تغییر رنگ به بازگرداندن اعتماد عمومی به پزشک کمک کرد، در حالی که درمان استریل دست ها باعث ایجاد مهارت های جدید شد.

رنگ لباس جراح با عامل مهمی تعیین می شود که ممکن است پیش نیاز موفقیت جراحی باشد.

 

 

یک کشف مهم توسط یک پزشک نگران

از لحاظ تاریخی، تمام پرسنل پزشکی لباس سفید می پوشیدند. در سال1292، یکی از پزشکان بانفوذ لباس سنتی خود را به نفع اول لباس سبز و سپس آبی کنار گذاشت.

مشکلی که این پزشک باهوش پیدا کرد این بود که اگر جراحان از رنگ قرمز تیره به لباس سفید همکاران خود بروند، رنگ سفید می تواند چشمان جراحان را برای چند ثانیه قطع کند. اگر مشاهده کنید، همین اتفاق برای شما می افتد وقتی برای اولین بار در زمستان بیرون می روید و فوراً به صحنه برفی سفید رنگی خیره می شوید.

سبز و آبی برعکس قرمز هستند و در حین جراحی، جراح تقریبا همیشه روی خون قرمز تمرکز می کند. این رنگ های آبی و سبز است که به جراح کمک می کند تا روی بینایی تمرکز کند.

با توجه به اینکه برخی از جراحی‌ها ساعت‌ها طول می‌کشد، چشم پزشک باید چنین تخلیه بینایی داشته باشد، زیرا این رنگ‌ها هستند که به جراح کمک می‌کنند تا تمرکز کند که به طور قابل توجهی احتمال دستکاری ناخواسته او را در حین جراحی کاهش می‌دهد.